wtorek, 2 października 2012

PORADNIK

Skuteczne zarabianie na Sohan - metiny, rudy i lis

Sohan to bardzo fajne miejsce do zarabiania na lvl około 55-70. Wiele osób narzeka, że jest tam pełno ludzi, ale dla wiedzących jak szukać zawsze znajdzie się jakiś metin. Dla mnie optymalnym lvl do jeżdżenia po lodowej ziemi jest 61lvl, ponieważ nadal mamy ładny drop z metinów diabła, a do tego z tarczą i zbroją z 61lvl możemy wytrzymać respy golemów z metinów śmierci.

Metiny Diabła 55


Z metinów 55lvl respią się ezoty, to jedne z łatwiejszych kamieni do ubicia na tym lvl (na pewno łatwiejsze niż 50). Ich resp następuje w określonej okolicy, dużo jeżdżenia tam nie ma. Dodatkowo są bardzo mocno widoczne, bo ich czerwony kolor mocno kontrastuje z białym śniegiem podłoża. Na każdym CH pojawiają się 2 metiny.


Metiny są na tyle proste do ubicia, że można spokojnie szukac ich już na 45-50lvl. A nawet wcześniej, jeśli mamy naprawdę solidne eq. Na resp działa bon silny przeciwko mistykom.

Metiny Śmierci 65


Szukając metinów śmierci jeździ się generalnie albo po lewej, albo po prawej krawędzi mapy. Jeżdżenie po wszystkich spotach zajmuje po prostu za dużo czasu. Mała dolinka po lewej jest bardzo fajna w sytuacji, gdy jesteśmy jedyną osobą tam przybywającą - wtedy mamy cały resp dla siebie na wszystkich CH, bo na tak małej powierzchni znajduje się metiny bardzo szybko. Po drugiej stronie jest więcej jeżdżenia, od teleportera aż do wejścia do lasu, jednak metiny pojawiają się tam dwa na każdym CH.


Praktycznie jedyną trudność w biciu tych metinów stanowią lodowe golemy - wielkie ciosane z lodu bałwanki, które naprawdę trudno ubić. Przydatny może się okazać bon na otrucie. Generalnie jednak szybciej za zwyczaj wychodzi uciekanie przed golemami (odjazd od metina, poczekanie aż resp podbiegnie, i powrót do metina w celu dobicia go), lub też trzymanie ich na klacie (zwłaszcza mental). Drop jest zadowalający, sporo kamieni duchowych można na tych metinach wydropić.

Rudy

Nie należy zapominać, żeby zawsze w podróż na Sohan zabierać ze sobą kilof.


Sohan obfituje w rudy, które przy pewnej dozie szczęścia można przetopić. Jest to źródło dochodu, którego nie powinno się ignorować, bo niektórzy na samych rudach dorabiają się poważnych pieniędzy. Zwłaszcza osoby z niższym lvl, które będą jeździć w okolicach centrum mapy (miejsce respu metinów 55), będą natrafiać na wiele żył. Najcenniejsze to oczywiście ebonit, niebiańskie łzy, białe złoto.

9 ogonów - lisek


9 ogonów to dodatkowa opcja na zarobek na Sohan, jednak nie dla każdego. Ma dość niski lvl (72), dlatego wysokopoziomowe postacie go nie biją. Niskie lvl próbują ubijać go na polimorfii, na 75+ można robić to już bez marmurków (zwłaszcza woj body). Lis przywołuje 3 lodowe golemy jako obstawę. Zadaje średnie obrażenia, ale ma dużo życia i szybko się regeneruje. Aby ubić go bez polimorfii, potrzeba dużych obrażeń, omdlenia i jak najwięcej na krytyka, plus najlepiej coś na otrucie. Z bossa wypada szkatułka 9 ogonów.


Jeśli nadeszła godzina respu bossów, a Ty nie możesz nadal znaleźć liska, oznacza to najprawdopodobniej, że ktoś próbował ubić go bez polimorfii, na koniu, i wbił go w ścianę. To niestety dosyć popularny problem, stwarzany przez graczy nie mogących zbyt szybko ubić tego bossa.

 Kraina Gigantów - sposób na skille na P

Dziś pora na poradnik na temat dropienia w Krainie Gigantów. Wiele osób tam w ogóle nie zagląda, nie wie co można w tej lokacji znaleźć, kogo spotkać, co przez to stracić. Prawda jest taka, że metinów (75 i 80) spada tam mało, 2 sztuki na każde CH, jednak konkurencja jest prawie żadna, ponieważ nikt tam nie jeździ.


W Krainie Gigantów występują:

  • metin Pung-Ma 75lvl
  • metin Ma-An 80lvl

  • Ogr Wojownik
  • Ogr Rzeźnik
  • Niszczyciel
  • Ogr Szaleniec
  • Wojownik z Toporem
  • Tysięczny Wojownik

Jak dojechać do Krainy Gigantów?

1. Nie istnieje żaden teleport bezpośrednio na miejsce. Najbliższa jest pustynia. Musisz przejechać ją calutką, aż do wjazdu na Wężowe Pole (znajduje się zaraz obok wejścia do Lochu Pajaków V1).

2. Droga do Krainy Gigantów przez Wężowe Pole, w formie mapki, znaleziona na metinowej wikipedii:


3. W końcu na miejscu, oto Kraina Gigantów. Mapa lokacji:


Jak lokacja wygląda konkretniej, możecie zobaczyć sobie w znalezionym przeze mnie na szybko filmiku na Youtube:


Bicie metinów

Jak niektórzy zapewne zauważyli na filmiku powyżej, większość z występujących w Krainie mobków jest agresywna. Są mocno trudne, szczególnie dla słabszych postaci, do zabicia, dlatego raczej należy ich unikać. Ich agresywność jednak utrudnia skuteczne bicie metinów. Stąd też należy, po znalezieniu metka, pobliskie giganty odlurować gdzieś na bok.

Jak to zrobić? Najszybszy i najskuteczniejszy sposób polega na użyciu obrączki - to dla osób, które są ożenione ze swoim buffem.
  1. znajdujesz metina główna postacią, teleportujesz bufkę pod metina
  2. odjeżdżasz gdzieś na bok, bijąc mobki od czasu do czasu
  3. w bezpiecznej odległości teleportujesz się z powrotem do bufki za pomocą obrączki
  4. w spokoju ubijasz metina i cieszysz się dropem
Jeśli nie posiadasz bufki, po prostu musisz z gigantami na plecach paść gdzieś daleko od metina, a potem starać się wrócić do niego na tyle szybko, aby mobki nie zaczęły Cię gonić.

Plusy i minusy - ilość metinów a drop

Metiny spadają w całej lokacji. Mapka jest malutka, więc nie ma problemów ze znalezieniem ich. Dodatkowo jest mała szansa na to, że ktoś poza nami jeszcze tam akurat jeździ. Jeśli masz szczęście, czeka na Ciebie 8 metinów na 4 ch. Zanim ubijesz ostatniego, pierwszy już będzie z powrotem na miejscu. I tak w kółko.

Minusem jest drop z metinów. Specyfika metków 75 i 80 polega na tym, że lecą z nich zazwyczaj same potki - także, jeśli masz rękawicę złodzieja. Po prostu tak jest. Nigdy nie dropią z nich KU ani KD, jedynie potki, bronie na 65lvl (słabsze wersje, jak nimfa, morelka, magnet) oraz... kamienie duchowe.

Z kamieniami jest jak ze wszystkim, trzeba mieć szczęście. Znajomy dorobił się trzech skilli na P jeżdżąc właśnie na giganty. Czasami ubijał 100 metinów pod rząd bez dropu kamienia duchowego, a czasami leciały dwa z dwóch metków pod rząd. Po prostu trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Podsumowując

Z pewnością nie jest to lokacja, która da nam zarobić więcej niż siedzenie na mapkach w Wieży Demonów. Jednak nie każdy ma czas i chęci na robienie takiego dropka (tych, którzy mają, odsyłam TUTAJ). Jest to jednak zawsze jakaś alternatywa, pozwalająca zróżnicować trochę grę na wysokim lvl postaci. 

ps. Na giganty możesz dla przykładu jeździć, jeśli jesteś w trakcie misji u biologa z konarami Zelkova - po ubiciu metina padają wszystkie driady, a z każdej masz szansę na drop konarka. Dość skuteczny sposób.

 Zwój ewolucji oraz Zwój mutacji

W związku z bardzo dużą ilością osób, które szukają informacji na temat sposób ulepszania mega wierzchowców, postanowiłem zrobić tę nową notkę informacyjną.

Zwój ewolucji
Wymagany jest do ulepszenia młodego wierzchowca na dzikiego wierzchowca. Można go zdobyć ze wszystkich potworów występujących w lokacjach Wężowe Pole oraz Kraina Gigantów.

Zwój mutacji

Wymagany do ulepszenia dzikiego wierzchowca na dzielnego wierzchowca. Podobnie jak zwój ewolucji, także ten można zdobyć ze wszystkich potworów występujących na Wężowym Polu oraz w Krainie Gigantów. 


Obydwoma zwojami można handlować. Jeśli ktoś nie wie w jaki sposób trafić do Krainy Gigantów poniżej zamieszczam mapkę z dojazdem poprzez Wężowe Pole:


W jaki sposób zdobyć certyfikat wierzchowca?

Najprostszym sposobem jest zakupienie go w Item Shopie. Istnieje jednak również możliwość wydropienia pojedynczego świadectwa z kamieni metin. Drop ten aktywny jest jedynie w godzinach od 19:00 do 21:00, czyli przez 2h dziennie. Zdobytych w ten sposób wierzchowce można używać również jedynie przez 2 godziny.

 Expienie w Grocie Wygnańców - spoty w V1 


Postanowiłem napisać poradnik o expieniu w grocie, przeznaczony dla przeciętnego gracza. Dość łatwo można w necie znaleźć informacje o tym, który spot jest największy, jak najszybciej wbić 99lvl z bonami +100% na diabły itd. ;). Oczywiście koloryzuję, jednak duża większość pytań odnośnie Groty, jakie pojawiały się na oficjalnym forum Metina, pochodziły od graczy przeciętnych - 75-80lvl, chcących dopiero zacząć przygodę z Grotą Wygnańców. Postaram się pomóc ;)


Zainteresowanych drugą mapą Groty Wygnańców odsyłam do nowszego poradnika, odnośnie expienia w V2.

Komnat jest bardzo dużo, jak widać zresztą na poniższych mapkach. Opisuję tylko 4 z nich, z małym lub średnim poziomem trudności.

Spot #1
Malutki, łatwy spocik. Respią się na nim bodajże 3 grupki lodowych potworków. Z pewnością nie da się tutaj efektywnie expić, jednak jeśli ktoś się uparł i koniecznie chce coś pobić, a np. nie ma bufa, to dla takiego amatora przygód w Grocie przygotowano tę komnatę. W korytarzu na wschód można spokojnie zostawić postać na afk. W korytarzu prowadzącym na południe respią się grupki golemów, na zmianę z setaou - to informacja dla osób, które chcą zrobić misję z kartkami dropionymi z golemów.

Starzy wyjadacze zapewne się uśmiechają czytając o tej lokacji, jednak z doświadczenia wiem, że nawet często można spotkać tutaj kogoś expiącego.

Spot #2
To już jest konkretne miejsce, gdzie można coś zdziałać. Polecam albo dla niskich lvl (75-80), albo dla 80+ którzy aktualnie nie dysponują bufem. Wadą spotu jest to, że nie ma tam możliwości postawienia szamanki tak, aby nie umierała wraz z pojawieniem się respów mobów.
Według mnie to najlepszy spocik do dobijania 80lvl. Nie pojawiają się tutaj wcale sateou, golemy bodajże też nie, chociaż mogę się mylić - może jeden pojedynczy się czasem respi. Ilość strzelających na dystans magicznych lodów jest mniejsza niż we wcześniejszych komnatach. Yeti i lodowi ludzie są najoptymalniejszymi mobkami pod względem expa w okolicach 80lvl dla przeciętnego gracza.

Spot #3

Prawdopodobnie najbardziej oblegany i jeden z dwóch najbardziej optymalnych spotów do expienia aż do 92lvl (w v1). Sura wp i woj mental zgarniają cały spot na raz, ja moim bodym wybijałem go na szybko na 2 razy. Respiących się na zmianę grupek setaou-golemy są 2-3. W górnym-prawym rogu komnaty można bezpiecznie postawić szamankę. Bezpieczny jest także korytarz prowadzący na wschód.
Na potwierdzenie moich słów, na ss-ie powyżej uśmiecha się do zdjęcia sura wp 91lvl ;)
Opcją dla większych koxów, lub też dla grup, jest bicie na 2 komnaty - tę oraz znajdującą się po sąsiedzku na prawo, patrząc na mapę. Bufa można ustawić w korytarzu pomiędzy nimi.

Spot #4

Mój ulubiony spot zostawiam na koniec. Wielkością jest porównywalny do spotu nr 3, jednak jest na nim zdecydowanie mniejszy ruch. Nie wiem czemu jest mniej popularny, ale za to go lubię - nic tak nie podnosi adrenaliny w czasie expienia, jak zgon spowodowany lagiem wjeżdżającej w zasięg wzroku osoby.
Jest tutaj nieco więcej biegania, mobki są rozstawione w całej komnacie. Po pewnym czasie, gdy pozna się miejsca respów grupek golem-sateou, można spokojnie bić bez zaliczania zgonów. Prowadzący na zachód korytarz jest bezpieczny - wspominałem o nim w opisie sąsiedniej komnaty, spotu nr 1. Dobre miejsce żeby ustawić szamaneczkę. Spot niestety raczej za mały dla dwóch osób.

Uwagi o golemach

Nie istnieją w Grocie spoty, na których respiłyby się same golemy. Są 2 rodzaje grupek z golemami:

- 1 golem plus 4-5 słabszych lodowych mobków
- 3 golemy plus 3 yeti

Ta druga grupka respi się na zmianę z grupką 4x wojownik setaou!
 + 

Uwagi o eq i skillach


Do v1 Groty, na podanych powyżej spotach, przyda się przede wszystkim ilość pż, absorbcja pż, blok ciosów oraz krytyk/przeszywka. Dla niższych leveli problemem mogą być golemy, ponieważ bez możliwości ich zatrucia trzeba się czasem sporo namęczyć, aby takowego ubić. Znajomy mental na 75lvl nawet z bufem golema ubijał ponad minutę, dlatego przede wszystkim polecam expić na lodowych ludziach i yetich. W komnatach z mieszanym respem, gdzie pojawiają się setaou, przyda się bon na diabły, ale nie jest wymagany - ich ilości są zazwyczaj małe, 1-2 grupki na raz max. Bardziej przyda się uniwersalny bon do pż. Widuję ninja expiące na marmurkach na 3 i 4 spocie, jednak nie będę się wypowiadał odnośnie bicia na polimorfii, ponieważ sam tego nigdy nie robiłem.

Do Groty nie trzeba wcale skilli na P. Osobiście zaczynałem w tej lokacji expić, gdy miałem bodajże aurę miecza na g3, a resztę skilli na g1 (tak, wiem, słabiutko, ale poradnik miał być właśnie dla przeciętniaków ). Im wyższy poziom skilli, tym komfort gry się zwiększa. Największym jednak problemem jest mała ilość bufów z 75lvl, dlatego radzę myśleć już zawczasu o grocie, niż potem wbijać szamance w v2 30 poziomów postaci przez tydzień albo i dłużej ;)


 Expienie w Grocie Wygnańców - spoty w V2

Temat może troszkę na wyrost, ale cóż, chciałem żeby był podobny do mojego wcześniejszego poradnika, tyczącego się spotów w V1 Groty. W V1 pisałem o expieniu, tutaj będzie zarówno o expieniu, jak i o dropieniu. Z założenia moje poradniki miały być kierowane dla przeciętnych graczy, a tacy raczej expić w V2 nie będą, chyba że na siłę. Zarabiać jednak jest łatwiej.

W necie jest dużo mapek z zaznaczonymi spotami do expienia. Są one stworzone przez graczy, którzy szukali najefektywniejszych miejsc do wbicia 99lvl. Zwykli śmiertelnicy powinni raczej omijać je z daleka ;). Dlatego spoty, które wybrałem do opisu, są z goła inne.

Spot #1



Spot znajduje się zaraz przy wejściu do V1 Groty, i jest jednym z popularniejszych, jeśli chodzi o bicie podstawowych wersji setaou. Największą jego zaletą jest bliskość do miejsca respu bohatera po śmierci - jeśli padniesz, po kliknięciu przycisku rozpocznij w mieście przenosisz się po prostu kilka kroków w tył; i dalej jazda z expem. Tudzież z dropem, bo expi się efektywnie tutaj dopiero przy około 50% bonu silny na diabły w ekwipunku. Ale dropić można, nawet ładniej niż w V1. Występują tutaj podstawowe setaou, czyli wojownicy i łowcy.


Na 88lvl exp na tym spocie jest porównywalny do expienia w V1, lub nawet lekko lepszy. Przynajmniej jeśli chodzi o moją klasę postaci, bo szamanką smokiem wolałbym nadal siedzieć w V1.

Spot #2



Z pewnością nie jest to popularny spot. Podobny do pierwszego, z tą różnicą, że plączą się tam również mistycy setaou. To zła wiadomość dla osób, które nie lubią być omdlewane i zatruwane. Miejsce do zostawienia bufka znajduje się w korytarzu od lewej strony spotu. Jest to miejsce wybrane przeze mnie trochę na siłę, biłem tam tylko raz ze znajomym, który wbijał sobie rangę. Jest to jednak jakaś opcja, jeśli pierwszy spocik na każdym ch jest już zajęty.


Z mistykami walczy się dosyć trudno, jeśli nie masz tarczy z bonem niewrażliwy na omdlenia. Przede wszystkim jednak brakuje tutaj podstawowej zalety pierwszego spotu - bliskości do punktu respu bohatera.

Spot #3



To już troszeczkę wyższa szkoła jazdy. Pierwsze miejsce występowania czerwonej, trudniejszej, wersji setaou. Bezpieczne miejsce dla zostawienia bufa jest zarówno na lewo, jak i od góry spotu. Łącznie respi się tam jakieś 6-7 grupek, jednak to wystarczy dla początkujących. Expi się trudno. Mocniejsze wersje mobków są dużo silniejsze, bez tarczy z NNO praktycznie nie da się tam bić. Mobki często omdlewają, otruwają, spowalaniają - pełen zestaw. Z drugiej strony, jest to dobry spot żeby sobie trochę zarobić, ponieważ drop jest dużo lepszy niż z setaou na początku lokacji.


Dość często dropią zatrute i lwie miecze +2, najczęstszym jednak dropem są miecze egzorcysty, szponu ducha, oraz łuki żółtego smoka - wszystko +4 lub +6. Da się tutaj naprawdę nieźle zarobić, jednak namęczyć też się trzeba. W miarę często lecą także żelazne pudełka.

Odnośnie dropu z tego spotu, mam aktualny screen (sprzed 5 minut):



Spot #4



Spot polecony w komentarzach przez pewną osobę (niestety anonimową - ludzie, podpisujcie się!). Pierwsze, co rzuca się w oczy, to oczywiście to, że blisko wejścia to on zdecydowanie nie jest. Większe koxy zapewne mogą expić na dwie, przylegające do siebie, sale. Ja sobie niezbyt radziłem na jedną ;). Powód? Ten pan:


Nie widzę najmniejszego sensu expienia na tym spocie na lvl, który jeszcze nie umożliwia zatrucia tego pana (ma 97lvl). Bije się go tragicznie, ma denerwującą przypadłość jak lodowa wiedźma - przy 25% pż skacze mu odporność na ciosy o 50%. Nie mówię, że nie da się go ubić, ale zajmuje to na tyle dużo czasu, że expienie nie jest efektywne. 


Podsumowując - na 88lvl lub niższym spot ten nie jest zbyt dobry. Jak będzie w przyszłości, nie wiem, może tam pobiję - jest dobre miejsce do zostawienia bufki w prawym korytarzu odchodzącym w kierunku komnaty smoka. Posiedziałem niecałe 2 godzinki, dropnąłem parę bransoletek i innych śmieci, i zrezygnowałem. Na tę chwilę mogę tylko powiedzieć, że jestem na ten spot za słaby ;).


Uwagi końcowe

Postaram się wracać do tematu wraz z rozwojem mojej postaci, dlatego poradnik będzie w miarę czasu aktualizowany. Oczywiście zachęcam do krytycznych uwag, dyskusji, czy czegokolwiek konstruktywnego ;)

Wojownik body 75lvl a metki morderstwa 


Metin2 to gra, gdzie powiela się dobrze działające schematy - czy to budowy postaci, doboru eq, czy drzewka rozwoju umiejętności. Postaram się naszkicować pokrótce, jak powinien wyglądać ekwipunek woja body 75lvl przystosowanego do szybkiego ubijania metinów morderstwa na mapkach w dt.

źródło: board.metin2.pl

Zanim omówię dokładniej eq, 4 podstawowe zasady:

  • im masz więcej życia, tym lepiej
  • im masz więcej szansy na blok ciosu, tym lepiej
  • im masz więcej % dodane do pż, tym lepiej
  • im większe zadajesz obrażenia, tym lepiej

broń:

Optymalny byłby Zatruty Miecz, możliwie jak najwyższe średnie i jak najwyższy plus z ulepszenia. Celujemy w +9 z 50% średnimi, ale +6 ze średnimi 25% też zda egzamin ;). Kamienie potwora, śmierci i penetracji - powtórki odpada z tego powodu, że planujemy wcale nie używać skilli. Zamienniki: fms +9, rib +9, dobry magnet +9, miecz żalu z odpowiednimi średnimi.


tarcza:

Dowolna tarcza na 61lvl +9. Szukamy przede wszystkim bonu 15% na blok ciosu. Przydadzą się również +12 siły/wit, reszta bonów opcjonalna.


zbroja:
Zbroja Boga Smoków +9 lub Zbroja z Czarnej Stali +6 lub wyżej. Kamienie wkładamy standardowo, czyli obrony, przyspieszenia i uchylenia. Bonusy, których będziemy szukać, to +2000PŻ, 10% dodane do pż, ewentualnie wartość ataku +50.



hełm:
Maska Strachu +9 byłaby idealna, ale +7/8 też będzie dawać radę. Im większa szansa na blok ciosu, tym lepiej. Bony na trucie, szybkość ataku, regenerację życia.

buty:
Buty Feniksa +9, z bonem +2000PŻ, opcjonalnie 10% krytyka, 8% omdlenie, 8% spowolnienie, 8% szybkość ataku. Buciki mogą mieć mniejszy stopień ulepszenia, ale im więcej bloku ciosów, tym lepiej. Ilość pż daje nam przeżyć, a inne bony zwiększą komfort wybijania respu.

bransoletka:

Albo szukasz Bransoletki z Niebiańskich Łez +9 z bonem 2000PŻ, albo z Białego Złota +9. Wielce pożądany bon to 10% dodane do pż. Poza tym możemy szukać, 10% przeszywki, 20% na podwójny drop. Alternatywą może być kryształowa bransa +9 z bardzo dobrymi bonami.


naszyjnik:
Ametystowy Naszyjnik +9, w celu zwiększenia szans na przeżycie bez odbiegania od metina. Szukamy przede wszystkim bonu +2000PŻ, opcjonalnie 10% krytyka, 10% przeszywki, 8% omdlenia.

kolczyki:
Obędzie się bez niespodzianek, szukamy Ebonitowych Kolczyków +9.

Nie trzeba oczywiście kompletować całego tego wybonowanego, wartego bardzo duże pieniądze, eq. Podawałem mniej więcej optymalne bony do każdej rzeczy, żeby można było się na tym wzorować. Tańsze wersje mogą spokojnie zastąpić te droższe, np. naszyjnik 1.5k pż zamiast 2k.


Dodatkowo należy pamiętać o dwóch rzeczach, których tutaj nie wymieniłem, bo nie należą do ekwipunku: buff, oraz misje biologa. Bufki dobrze by było, aby reprezentowały poziom powyżej 35% pomocy smoka i błogosławieństwa. Jeśli zaś chodzi o biologa, trzeba ukończyć misję na 70 poziom z konarami Zelkova.


Lvl postaci a drop

Poniżej 70lvl nie opłaca się moim zdaniem robić dropka na metiny morderstwa, ponieważ misja u biologa na 70lvl jest zbyt ważna. Optymalny lvl to 75. Na 78-79 nadal jest jeszcze zadowalający drop. Zmiana następuje przy wbiciu 80lvl, kiedy to zdarzają się już puste metiny, nawet z rękawicą dropu. Na 81lvl da się teoretycznie dropnąć kamień duchowy, mi się udało, ale więcej jest pustych metinów niż takich, z których jest drop - rękawica złodzieja nie wiele tutaj pomoże.

W dt nigdy nie dropnie żaden kamień duszy, po kamyki trzeba pofatygować się na ognistą ziemię ;)

Zobacz także poradnik: jak odlurować spot na mapkach.

Jeśli masz już takiego dropka na mapki, podziel się z innymi ludźmi, z jakim eq dajesz radę. Komentarze, jak zawsze, mile widziane :)

 Resp metinów morderstwa 70lvl


Na początek wstawimy ładny obrazek metina, żeby było wiadomo, co będziemy starali się w dzisiejszym poradniku skutecznie znaleźć i rozwalić ;)

Generalnie najlepszym sposobem na zarobek jest ubijanie metinów morderstwa w wieży demonów - zainteresowanych odsyłam do poradników o dropku 75lvl na mapki, oraz o tym jak odlurować spot na mapkach. Szukanie metinów na ognistej ziemi jest o tyle gorszym rozwiązaniem, że można ich czasem po prostu nie znaleźć. Na każdym CH pojawiają się w 4 miejscach.

Plusem za to jest fakt, że nie trzeba aż tyle czasu, żeby zrobić całe dt, potem odlurować spot itd. Nie ma także problemu, jeśli masz słaby net - po wylogowaniu zalogujesz się z powrotem koło metina, a nie pod wieżą demonów. Można też odjeżdżać od metina bez obawy, że wróci się z całym spotem nieumarłych na głowie. Podsumowując, są plusy, są minusy ;)

Mapa respu metinów 70lvl


Tak wygląda mapka respu ogólnie. 4 miejsca respu metinów na każdym CH, plus ognisty król respi się w okolicach spotu najbardziej na lewo, przy teleporterze.

Spot #1
Najwyższe kółeczko spośród tych na ogólnej mapce respów



Spot #2
Środkowe kółeczko spośród tych na ogólnej mapce respów. Metiny spadają w górnej lub środkowej części tego obszaru, na dole chyba wcale, nie spotkałem się z tym jeszcze. Bardzo rzadko można je znaleźć na drodze po prawej, za górką.




Spot #3
Najniższe kółeczko spośród tych na ogólnej mapce respów. Tutaj mało biłem osobiście, nie chciało mi się nigdy aż tak daleko jeździć, zazwyczaj ograniczałem się do spotów 1, 2 i 4 ;)




Spot #4
Kółeczko najbardziej na lewo spośród tych na ogólnej mapce respów. W tej okolicy, na środku lub poniżej szarego placu, pojawia się także ognisty król - łatwo go można znaleźć po obstawie złożonej z ognistych duszków, które tutaj nie występują.



Niestety screenshota z królem nie zrobiłem, nie chciało mi się czekać na godzinę jego respu. Jednak możesz mi wierzyć na słowo, że da się go w tej okolicy znaleźć.


Lvl postaci a drop

Poniżej 70lvl nie opłaca się moim zdaniem robić dropka na metiny morderstwa, ponieważ misja u biologa na 70lvl jest zbyt ważna. Optymalny lvl to 75. Na 78-79 nadal jest jeszcze zadowalający drop. Zmiana następuje przy wbiciu 80lvl, kiedy to zdarzają się już puste metiny, nawet z rękawicą dropu. Na 81lvl da się teoretycznie dropnąć kamień duchowy, mi się udało, ale więcej jest pustych metinów niż takich, z których jest drop - rękawica złodzieja nie wiele tutaj pomoże.

 Dropienie stalek w red lesie 


Dropienie stalek może być opcją na zarabianie yang. Akurat obecnie od paru dni z żoną biegamy po czerwonym lesie, stąd poradnik - nie będę na tej stronie pisać o rzeczach, których nigdy nie robiłem. Obecnie coraz więcej postaci ma lvl 86+, czyli wymagany do dropienia stali w lesie, jednak o spoty raczej łatwo. Nie jest to popularne zajęcie. Na początek parę ogólników.

Stalka - zbroja na 66-70lvl. Im wyższy poziom ulepszenia zbroi, tym wyższy wymagany lvl postaci, aby ja móc założyć.

Zdobyć ją można generalnie na 4 sposoby:
- z tysięcznych wojowników (bardzo małe szanse)
- ze szkatułki umarłego rozpruwacza (małe szanse)
- z lodowej wiedźmy (w miarę łatwo, ale nie solo)
- z mobów w czerwonym lesie (najłatwiej)

Wymagany poziom dla dropu stali w czerwonym lesie to 86 lub wyżej. Lecą one z konkretnego potwora, którym jest złe czerwone drzewo. Wbrew temu, co mogłaby sugerować nazwa, ten pan jest zielony ;)


Występuje w końcowych partiach czerwonego lasu. Respi się także z metinów 90lvl. Polecam filmik autorstwa FuBu, który ładnie opisał jak i gdzie można expić w red lesie. Ja piszę akurat o dropieniu stalek, nie o expie, ponieważ filmik robiony był w czasach przed wyjściem groty wygnańców w polskiej wersji Metina. 


Ja osobiście gram wojownikiem body, dlatego jest mi troszkę trudniej niż mentalowi. Mam tez nieco niższy lvl, dlatego zielone drzewka nadal dość skutecznie mnie zatruwają. Największym jednak problemem w expieniu/dropieniu w tej lokacji, jest utrata punktów PE. To główna przyczyna moich zgonów. Gdy zostaniesz otoczony przez drzewka, w ciągu paru sekund niebieski pasek many spada do zera. Nie można wtedy uciec stosując skill cięcie z siodła, gdyż wymaga on minimalnej dawki energii.

Jak się wyekwipować?

Zatruty/rib/żal - jakaś dobra broń, bo im szybciej drzewka ubijesz, tym lepiej. Można je podprowadzać do ściany, wtedy jest nieco szybciej, ale ogólnie rzecz biorąc, broń musi dawać radę. Ja biję zatrutym z niskimi średnimi, bo jedynie 18%, jednak ma on bon na zatrucie i dobrze mi się nim bije w grocie na golemach. Poza tym, jako bodziak, aura mi rekompensuje niskie średnie.
10% obrażeń dodane do PŻ - ważny bon, pozwalający przeżyć. Sura wp ma o tyle dobrze, że ma go wbudowanego w skill. Reszta klas postaci tak fajnie nie ma i musi coś kupić, zrobić, wydropić czy też liczyć na fart mieszając bony samodzielnie. Ja posiadam bransoletkę z białego złota +9 z bonem 10% do PŻ i sobie ją chwalę, ładnie działa ;)
10% obrażeń dodane do PE - pozwala nieco zrekompensować zjadanie many przez drzewka. Minimalnie, ale czasem wystarcza, żeby uciec przy pomocy cięcia z siodła. Używam osobiście żelaka +9 z tym bonem. Pozwala zaoszczędzić na niebieskich potkach.
+1000/1500/2000 PŻ - pisze o tym na samym końcu, bo to nie aż tak ważne. Zresztą, chyba każdy, kto wbił 86+, już posiada eq z bonami do hp. Moja postać ma jedynie 13-13.5k pż i sobie dobrze radzi, więc nie szukałem nawet przedmiotów z większymi bonami.

Buff! - to podstawa. Szaman smok z co najmniej średnimi skillami. Bez bufka tez można dropić, ale dużo mniej efektywnie. Ja dla przykładu bije po 2 grupki tylko, a to się mija z celem (pomijam fakt, że mam raczej średnią postać ;) ).

Gdzie konkretnie bić?

Tam, gdzie Ci wygodnie. Serio. A jeśli dopiero planujesz pierwszy raz pójść na stalki, obejrzyj zamieszczony wyżej filmik. FuBu podaje tam 2 spoty, na których można bić. Ja osobiście preferuje ten drugi, czyli polankę na końcu lasu.



To screeny z wczoraj, biliśmy z żoną na polance. Oddaliłem mini-mapkę po to, żeby było mniej więcej wiadomo, gdzie ten konkretny spot się znajduje. Najprościej - sam koniec lasu, północno-wschodni róg mapy. Na 2 osoby spot raczej za mały, trzeba czekać na resp. Żona bije tam czasem sama, ja jestem za słaby na to, żeby bez bufka polankę wyczyścić ;)

Dlaczego akurat tam? Bo to ostatni spot, sam koniec. Mała szansa na to, że ktoś przejedzie na wskroś i zluruje/odluruje moby. Najczęściej goście wjeżdżają na środek polanki i zmieniają ch. A co tam robią? Szukaja metinów 90lvl.

To właśnie drugi powód, dlaczego lubię tam siedzieć. Na polance dość często, przynajmniej z tego co zauważyłem, spadają metiny. Nie jestem wielkim fanem jeżdżenia po mapie, relogania, szukania metków 15 minut, po czym czekania na kolejny resp 45 min. Wolę sobie pobić, może stalka dropnie, a metin sam spadnie na głowę. Nie raz już tak było ;)

Podsumowując - opłacalne?

Jeśli szukasz najlepszego sposobu zarabiania, to nie jest to dropienie stalek w red lesie ;). Czemu? Za mało tego leci, żeby dobrze się zarabiało, czasami potrafi przez kilka godzin żadna nie polecieć. My z żoną siedzimy tam dlatego, że chcemy trochę pierścionków i kamieni duchowych nadropić z metinów. Zarabia się lepiej gdzie indziej. A że lepiej coś robić, niż zalogowywać postać tylko na respy, to dropimy te stale ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz